Wednesday, 10 March 2010

Lost - Το φαινόμενο

To Μπακότερμα δεν θα μπορούσε να είναι εκτός της Lost κοινότητας. Και όχι μόνο είναι στην κοινότητα, αλλά είναι και αρκετά ενημερωμένο – υποψιασμένο στα Lost τεκταινόμενα.

Για αυτό σήμερα θα σας παρουσιάσουμε μέσω Links, την ελληνική Lost κοινότητα, και μια δική μας θεωρία (γεμάτη spoiler -το λέμε από τώρα-).



----------------------------------------------------

Greek Lost Community


Συζητήσεις, Spoilers, Εpisode Reviews, Πλήρης Ενημέρωση στο GreekTvSubs section του Lost

Πλήρως ενημερωμένο blog για την σειρά, γεμάτο (καλά κρυμμένα) spoiler, νέα και reviews

Αρκετά ενδιαφέρον podcast από 2 Έλληνες Losties, με episode review, 2-3 μέρες (συνήθως) μετά το επεισόδιο.

Βlog με μεράκι την τηλεόραση και πολύ ενημερωμένες αναρτήσεις για το Lost.

Πολύ καλό blog με full και fast ενημέρωση (Μπράβο παιδιά)

Άρθρο από "Τα Νέα"





--------------------------------------------------------



Θεωρία (προσοχή!!!!! FULL OF SPOILERS)



Μέχρι και πριν λίγο καιρό πίστευα πως το τέλος του Lost, θα καταλήξει στο 1ο επεισόδιο της σειράς, δηλαδή η συνέχεια -χρονικά- του 6Χ18 (του τελευταίου επεισοδίου) θα είναι το 1Χ01. Πως για κάποιο λόγο, κάτι θα γίνει και ο Jack θα ανοίξει τα μάτια του και θα κατηφορίσει προς την παραλία. (δείτε και το mobisode που ο Christian Sheppard δίνει εντολή στον σκύλο Vincent να ξυπνήσει τον Τζακ, πολύ στο ντούκου έχει περάσει αυτό). Είχα στο μυαλό μου πως όλο αυτό που βλέπουμε στην 6 σαιζόν είναι παράλληλες πραγματικότητες (και δεν μου άρεσε καθόλου αυτή η τροπή), όμως νομίζω πως κάπου αλλού πάει το πράγμα. Υποψιάζομαι πως η Χ χρονική σειρά (ας την ονομάσουμε έτσι) είναι η κατάληξη των τωρινών συμβάντων στο νησί, και η δεύτερη ευκαρία των πρωταγωνιστών για μια ζωή όπως την θέλουν. Claire με μωρό, Jack με παιδί, John Locke ευτυχισμένος, Dogen με τον γιό του, Sayid με Nadia, Ben εξιλεώνεται για την Alex (αναμένουμε και άλλα επεισόδια) Ουσιαστικά, η Χ timeline, δεν είναι παράλληλη πραγματικότητα (flash sideways) αλλά FLASHFORWARD. Είναι το αποτέλεσμα της επιλογής στρατοπέδου των Losties, ανάμεσα στους Jacob και MIB (EXTRA - MEGA SPOILER

είναι ο Jacob ο Set?o MIB o Apep ?


(κοιτάξτε τον καπνό - φίδι..) είναι ο Richard Alpert o RA?). Eν τω μεταξύ δεν είμαι καθόλου σίγουρος για το ποιός είναι ο "καλός" και ποιός ο "κακός".....Eξάλλου Two players. Two sides. One is light, one is dark.


Αυτό που έχουμε μάθει στο αριστούργημα που λέγεται Lost όμως, είναι να μην κάνουμε και πολλές εικασίες γιατί οι παραγωγοί θα μας διαψεύσουν πανηγυρικά. Περιμένουμε με αγωνία το Richard-centric episode για να δούμε το flashback του και την ιστορία του (αν και στο Dr Linus είδαμε πως μάλλον έφτασε στο νησί με το Black Rock), και περιμένουμε την ΕΠΕΙΣΟΔΙΑΡΑ -ελπίζω- Across the Sea με το παρελθόν των Jacob και ΜΙΒ...(έχουμε ακούσει για σκηνές με άγαλμα και 2 παιδιά-αδέρφια ίσως)



Αυτά από το Μπακότερμα






Ακολουθεί 1 πολύ ενδιαφέρουσα θεωρία από το GreekTvSubs και ένα κείμενο για το Φαινόμενο του Lost.



"Και γιατι οχι reset?εγω ειμαι υποστηρικτης αυτης της αποψης.και θα σας πω τι πιστευω εγω.Θεωρω οτι οι losties ζουν μια λουπα.καθε φορα που ενεργοποιουν την βομβα ή την καθε ''βομβα'' που κανει το reset ζουν τα πραγματα ξανα και ξανα, οχι με τον ιδιο τροπο αλλα το αποτελεσμα ειναι το ιδιο:θα ξαναπανε στο νησι και με διαφορετικο παντα τροπο θα φτασουν να κανουν reset.Οπως γινοταν και με τον Τσαρλυ,καθε φορα προσπαθουσε να ξεφυγει απο τον θανατο αλλα παντα στα οραματα του Ντεσμοντ πεθαινε,αλλα με διαφορετικο τροπο.Γιατι αυτο ηταν το ''path'' του.Το συμπαν εχει εναν δικο του τροπο να φτιαχνει τα πραγματα.Στη σειρα το ειδαμε πολλες φορες αυτο και το ονομασαμε μοιρα.Ειδαμε ομως και τον Τζακ να διαλεγει την Σαρα για να σωσει,και τους losties να διαλεγουν Λοκ ή Τζακ για να σωθουν απο τους κακους του πλοιου.Αυτο ειναι η ελευθερη βουληση.Παντα ομως γινεται το ιδιο συνεχως εως φτασουν να κανουν reset.Καθε φορα που οι losties ζουν και μια εναλλακτικη πραγματικοτητα ειναι tabula rasa(βλ. Τζον Λοκhttp://el.wikipedia.org/wiki/Tabula_rasa) ενα αγραφο χαρτι και δεν θυμουνται τιποτα απο την προηγουμενη τους ζωη.Απο τον εμπειρισμο τους ομως αυτον αποκομιζουν μια καποια γνωση καθε φορα.Ετσι ο μικρος Λοκ ζωγραφιζει τον καπνο και στη Ροουζ ο ηχος που κανει της ειναι οικειος.Αυτο ειναι προοδος.Αλλα αυτη η εναλλαγη στα διαφορα συμπαντα δεν επηρεαζει μονο τους losties.Ετσι,ο ηχος που κανει ο φουρνος μικροκυμματων του Ντεσμοντ ειναι ιδιος με εκεινον της καταπακτης και η γατα που κρατουσε η γυναικα που βασανησε ο Σαιντ εμοιαζε καταπληκτικα και με εκεινη που βρισκοταν εξω απο τον σταθμο φλογα.Και οι ομοιτητες στα προσωπα(οι δυο Σαρτοτ,Σαιντ και φιλος Ντεσμοντ) και οι ''συμπτωσεις'' στα προσωπα που εχουν συναντησει εχουν να κανουν με αυτα τα ταξιδια.Ολα ομως τελιωνουν μια φορα.Πως;
Στη τελευταια πραγματικοτητα,που θα την δουμε προσεχως,οι losties φυσικα δεν θα γνωριζονται αλλα η μοιρα μαζι με τις δικες τους επιλογες θα οδηγησουν ορισμενους απο αυτους να συναντηθουν και να συναντησουν και αλλα προσωπα που τους εχουμε ξαναδει,οπως γινοταν παντα.Σε αυτην λοιπον την πραγματικοτητα ο Λοκ,αυτη τη φορα,θα δεχτει με δικη του βουληση να γινει φυσικος,αν θυμαμαι καλα,και να διδασκει στο παν/μιο.Η μοιρα θα φερει κοντα του και το αντιθετο του πολο Μπεν οπως γινοταν παντα.Το ιδιο γινεται και με το τριγωνο Κλαιρ-Ααρων-Κειτ.Σε αυτη την πραγματικοτητα η Σαρα ειναι εγκυος αλλα αυτη την φορα ο πατερας ειναι ο Τζακ.Ο Χιουγκο εχει πολυ τυχη και η Oceanic Air ειναι ασφαλης.Η Κειτ ισως να πεθαινει και η Σανον να εχει πιο αναβαθμισμενο ρολο.Ολοι ερχονται ολο και πιο κοντα,ειπαμε ειναι προοδος.Αυτη τη φορα η λουπα θα σταματησει.Δεν ξερω πως αλλα μενει να το δουμε.

ΥΓ:Η Κλαιρ ανεβαινει στο ελικοπτερο σε μια εναλλακτικη πραγματικοτητα
ΥΓ2:Οι συμπτωσεις στα προσωπα που εχουν συναντησει ακομα και οι ιδιοι οι losties ισως να ειναι και οι σταθερες στους σε αυτα τα συμπαντικα ταξιδια αλλα παραμενουν οι μεταβλητες της αλλαγης του πεπρομενου τους.Αρα, μηπως το πολιτισμικο νησι συμβολιζει τον μικροκοσμο του μεγαλου ''νησιου'',τον κοσμο δηλαδη,οπου ολοι γεννιουνται,χαιρονται,πονανε,πεθαινουν;"





Από το blog DarkUSTV


"

“Άσχετα από το ποια θα είναι η κατάληξή του Lost (και πραγματικά, περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη σειρά στην ιστορία, όλη της η υστεροφημία θα κριθεί από το πώς θα τελειώσει), αυτό που δεν πρόκειται να αλλάξει ποτέ είναι το πόσο πολύ σημάδεψε την τηλεόραση και τη δεκαετία των '00s.

Ασχέτως σεναρίων (άλλοτε ευφυών, άλλοτε κακογραμμένων), ασχέτως visuals (άλλοτε αποστομωτικές σκηνοθεσίες και φωτογραφία για Όσκαρ, άλλοτε κάκιστα graphics), ασχέτως ανάπτυξης χαρακτήρων (άλλοι είναι Desmonds, άλλοι είναι Jacks), ασχέτως μεμονωμένων σεζόν (η 4η ήταν απλά και ξεκάθαρα φοβερή τηλεόραση, η 2η ήταν κακή), ασχέτως μεμονωμένων επεισοδίων (η σειρά μπορούσε να πετάξει στα ουράνια του 'Constant' ή του 'Walkabout', αλλά και να βυθιστεί στα ξεκαρδιστικά βάθη του 'Stranger in a Strange Land' ή του 'What Kate Does'), ασχέτως του πόσο ο καθένας το εκτιμά καλλιτεχνικά (προσωπικά διατηρώ μια φοβερή σχέση μίσους και αγάπης που έχει δει μέσα στα χρόνια τόσα σκαμπανεβάσματα που ούτε καρδιογράφημα να ήταν). Ασχέτως όλων των παραπάνω, το Lost είναι το ποπ φαινόμενο της δεκαετίας, και όχι μόνο τηλεοπτικό.

Να γιατί:

-> Ακούγεται παράδοξο, αλλά το Lost έβαλε την Tηλεόραση σε όλα τα σπίτια. Από τα 14χρονα κορίτσια που ξέρουν μόνο τη Hannah Montana και τον Chuck Bass μέχρι συνταξιούχους που ανοίγουν την τηλεόραση μόνο για να δούνε τον Αυτιά, οι πάντες ξέρουν το Lost.

-> Τα έχει όλα. Θες χωροχρονικά μυστήρια; Μέσα. Ψήνεσαι για ερωτικά τρίγωνα; Και τέτοια προσφέρει το κατάστημα. Γουστάρεις λίγο δράμα χαρακτήρων με φιλοσοφικές προεκτάσεις; Να το συζητήσουμε (κι αυτό) το θέμα.

-> Πετυχαίνει εκεί όπου κάθε άλλη σειρά "μυθολογίας" μας σπάει τελικά τα νεύρα: Κάθε επεισόδιο είναι και μια αυτοτελής ιστορία. Έχεις τη μεγάλη εικόνα μεν, αλλά πας κάθε φορά για ύπνο νιώθοντας πως έχεις δει και κάτι με αρχή, μέση και τέλος. Έστω κι αν όχι με αυτή τη σειρά.

-> H πτήση της Oceanic που συνετρίβη ήταν η πιο φυλετικά diverse στην ιστορία των αερογραμμών. Από ό,τι κοινωνικό ή εθνικό background να προερχόσουν, κάπου θα σε έπιανε. Λευκοί, Ιρακινοί, Ασιάτες, χοντροί, λεπτοί, geeks, alpha males, απατεώνες, επιχειρηματίες, χειρούργοι, rednecks, τι θες και να μην υπάρχει.

-> Ήταν επίσης η πιο φωτογενής πτήση στην ιστορία των αερογραμμών.

-> Έφερε το "δύσκολο" sci-fi στο προσκήνιο του mainstream, και του κέρδισε βραβεία και αναγνώριση. Για να το πούμε αλλιώς, έκανε τη μητέρα σου να παρακολουθήσει σειρά με ταξίδια στο χρόνο.

-> Ο Ben και οι μηχανορραφίες του, ο Sawyer και τα παρατσούκλια του, ο Desmond με την Penny και ο άσβεστος έρωτάς τους. Αν δεν ήταν αυτοί πρώτα, ποιος θα ενδιαφερόταν για τα μυστήρια από πίσω;

-> Έκανε την τηλεόραση interactive παιχνίδι. Μικρά διάσπαρτα βιντεάκια και online γρίφοι συμπληρώνουν μια αφήγηση-ψηφιδωτό...

-> ...όπως και η διαρκής αναζήτηση στοιχείων. Κάθε επεισόδιο μας έστελνε όλους σε ένα φρενήρες κυνήγι θησαυρού, καθώς το παραμικρό ασήμαντο στοιχείο (από ένα ρούχο μέχρι μια λεπτομέρεια σε μια εφημερίδα) μπορούσε να γεννήσει αμέτρητες νέες θεωρίες.

-> Γιατί τελικά αυτή είναι η μεγαλύτερη μαγκιά του Lost. Οτι η εμπειρία της θέασής του κρατούσε πάντα πολύ περισσότερο από τα 40 λεπτά της διάρκειας του κάθε επεισοδίου.

(αρχικά γραμμένο για το περιοδικό FREE)”








5 comments:

vtsib said...

Ευχαριστούμε πολύ για την αναφορά :)

thelosties.wordpress.com

Locke_79 said...

tsekarete kai ayto to link

http://lostingreece.blogspot.com/2009/07/15.html

San Antonio Sterns said...

ti egine mikroi pseytakoi?
den milame allo gia NBA?
oust paliodakoi tou dentrou tis alitheias...

gia morfotheite ligo:

http://www.youtube.com/watch?v=vZifj4YzGUo

http://www.youtube.com/watch?v=HTAudv5QiWU

http://www.youtube.com/watch?v=fxwd58mzBMM

Fondeus said...

Nai nai...

Gia morfwsou ki esy na mathaineis...

http://www.youtube.com/watch?v=2XmeA5VmhX4

Anonymous said...

FLWROI OLOI...H SEIRA EINAI MIA...KAI MOLIS ARXISE...THE PACIFIC...FLWRIA...
SEMPER FIDELIS!

Αναζήτηση στο Μπακότερμα